Skip links

Datatilsynet skærper kravene!

Pr. 1. januar 2019 skærper datatilsynet sin praksis fra anbefaling til krav når det
handler om at sende fortrolige og følsomme personoplysninger via e-mail.
Det betyder, at fra den dag skal man som virksomhed kunne sende krypteret (sikker) mail.

100 % sikker mailløsning.

Så ikrafttrædelsen af persondataforordningen – også kaldet GDPR – har derfor stor indflydelse på din mailløsning, og du kan i yderste konsekvens risikere store bøder,
hvis dit system ikke lever op til forordningen.
Persondataforordningen, tager nemlig også stilling til om du, når du
sender og modtager mails med følsomme persondata, gør dette på
en sikker måde. Bemærk venligst, at det er alle virksomheder,
organisationer og private virksomheder der er omfattet af det nye krav.
Med sikker mail kan du kommunikere sikkert med alle instanser.

Så din virksomhed sikkert kan sende mail:

Sikkerheden omkring mail skal i fokus.

Har du i dine mailkorrespondancer fra tid til anden inkluderet eksempelvis, CPR – nummer i forbindelse med ansættelseskontrakter eller helbredsoplysninger i relation til sygemeldinger/lægeerklæringer, så betragtes dette som følsomme persondata, og disse fortrolige oplysninger kan risikere at havne i de forkerte hænder. Fortrolige oplysninger behøver ikke kun være persondata – men kan også være forretningshemmeligheder.

Der er mange udbydere af sikker mail på markedet og de forskellige produkter har forskellige egenskaber. Vi forhandler flere forskellige løsninger og finder derfor det produkt der passer bedst til den enkelte kunde. Vi mener, at løsningen skal passe til kunden og ikke omvendt. For at hjælpe dig bedst muligt har vi udarbejdet et spørgeskema som du finder på www.compliance-partners.dk/sikkerm. Når vi har modtaget informationerne kontakter vi dig.

Nedenfor kan du læse om nogle af de fordele der er ved at have en sikker mail løsning.

Når vi ved hvilke fordele der er vigtigst for dig – så finder vi det rigtige produkt.

Fordele ved sikker mail
  • Undgå af dine mails havner i de forkerte hænder.
  • Send krypteret/signeret mail.
  • Sikker tovejskommunikation – send/modtag sikker post
    til/fra offentlige instanser/virksomheder.
  • Send sikre mails til privatpersoner, som ikke
    nødvendigvis har en sikker mailløsning.
  • Download alle mails direkte fra Virk.dk og hent digital
    post automatisk med sikker mail.
  • Automatisk omdeling af post fra Virk.dk til rette
    personer via regler.
  • Modtag fortrolige dokumenter (ansøgninger,
    lægeerklæringer) via sikker kontaktformular på dit
    website.
  • 100 % overholdelse af GDPR
  • Plug- and Play løsning til Outlook.
  • Der er integration til fagsystemer og hostede email løsninger som f.eks Office 365
Forløb
Analyse:

Behovsafklaring, gennemgang af
nuværende setup og kravspecifikation.
Herefter udarbejder vi et tilbud.

Kontakt:

Leveranceaftale indgås.
Etablering:
Compliance Partners koordinerer
forløbet.
Outlook klargøres

Uddannelse:

Uddannelse af brugere, hvor alle
praktiske funktionaliteter i Outlook
gennemgås inden idriftsættelse

Vi tilbyder sikkerhed for håndtering af det usikre

Med hjælp fra CompliancePartners kan du gå fra usikre mails til sikre mails på kort tid.

Bliv ringet op
[]
1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder